Dålig vecka.

Den här veckan har inte varit bra alls. Från fem guppys, till tre. I tisdags hittade jag Mozart, den vita lilla favoritguppyn, till hälften insugen i filtret. Förstår inte hur han lyckats hamna där, med största sannolikhet mådde han nog inte bra. För visst borde inte en frisk guppy sugas in i filtret, bara sådär? Det är ju inget monsterfilter jag har.

I torsdags hittade jag nästa guppy död, Alexander. Ingen aning om vad som har hänt, skumt. Har gjort ett större vattenbyte för säkerhetsskull, om det nu skulle vara det som var felet.

Nog för att guppys inte är speciellt tåliga fiskar, men hallå? Nu vill jag faktiskt få behålla mina tre grabbar som är kvar.

Kommentarer
Postat av: kamalot

Skaffa Endlers istället, de är mycket tåligare än den extremodlade guppyn :-)

2010-11-29 @ 09:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0