Lite Musselblad...

Jag har inte så vansinnigt mycket växter i mina kar. Skulle gärna ha lite mer, men har inte kommit mig för att köpa. Något som jag har väldigt gott om är dock en flytväxt som kallas Musselblad. Vet inte vad den heter egentligen, men Musselblad verkar vara ett vedertaget smeknamn så jag kör på det. Gröna, fina blad och långa rötter som är mycket uppskattade av snäcklingarna.



Musselbladen förökar sig snabbt och lätt, idag har jag rensat ur massor ur det lilla karet och minst lika mycket finns i det stora (om inte mer). Jag ger gärna bort (mot portokostnad), det känns så dumt att slänga. Vill du ha ett gäng så lämna mailadress i kommentarsfältet så hör jag av mig!

Kommentarer
Postat av: Annica Carlsson

Hejsan

Har du några musselblad kvar, i såfall är jag intresserad. Såg ju att det var ett tag sen.

Mvh Annica

2011-01-08 @ 10:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0